Helgen smyger sig på..



Detta blir första inlägget på två dagar och faktiskt så måste jag säga att jag saknat att skriva av mig :) det här med blogg är nog min grej trotts allt.. Jag fattar fortfarande inte mycket av det och kan inget om att ge den ett snyggt utseende (kanske inte intresset heller) men själva skrivandet är ren avkoppling!

Nu sitter jag vid mitt köksbord med räkningarna på hög och en kopp te framför mig.. Räkningarna är inlagda och som varje månad vid den här tiden känns det UNDERBART att pengarna faktiskt trillar in på kontot imorgon ;) Tyvärr försvinner det mesta till dessa trista räkningar men sånt är livet och det är lika för alla.. Jag har min alldeles egna lägenhet, egen bil och jag har allt annat jag kan önska i prylväg (ja, nästan i alla fall) så det vore fel att klaga.

Försöker spara en del nu inför vår inbokade Thailand resa så det blir lite mindre spontanköp och "mindre leka lyx liv" under de kommande månaderna men det känns okej :) Denna månad kommer jag i alla fall att köpa årets vinterjacka och det är 7000:- bara där.. PENGAR KOMMER OCH PENGAR GÅR! :)

Min älskade lilla syster Emma fyller år nu den 5 september så det får självklart inte heller glömmas bort :D undrar vad hon kan tänkas önska sig i 21 års present?! hmmm..

För att glömma ämnet ekonomi kan jag ju berätta att jag hållt en spinningklass idag på Sport och Fitness i väsby.. Jag har jobbat som receptionist (tidigare extra) och spinning/body pump instruktör där under 4-5 år..
I dagsläget håller jag bara i spinning klasser då jag helt lagt ner Body pumpen då det tog för hårt på min rygg.. Body pump är en gruppträningsform där man arbetar med skivstång och fria vikter. Under klasen arbetar man sig igenom kroppens alla stora muskler/muskelgrupper. Klassen ska vara anpassad för vanliga motionärer men gör man fel kan det vara väldigt skadligt för kroppen. Felet jag gjorde var att ta alldeles för tunga vikter i benlåtarna vilket belastade min rygg något enormt och ryggen tog skada. Kul klass absolut men jag rekomenderar att kolla tekniken noga och lära in den ordentligt innan man lastar för mycket vikt på stången, våga fråga instruktören om det är någon övning som känns fel.

Spinning är främst en konditionsklass där man cyklar i grupp :) SPINNING är bland det bästa jag vet och därför valde jag också att börja instruera i det.. Har ni vägarna förbi väsby är ni välkomna att provköra en klass med mig HELT GRATIS ;) Förutom att spinning får svetten att rinna och kilona att flyga av (om man inte äter som mig) så är det en fantastisk rehab träning för leder i höfter, ben, knän och fötter. Det är faktiskt så pass att sjukgymnaster ofta rekomenderar just spinning. SÅ UPP PÅ CYKELN SÅ KÖR VI!! :D Om två veckor ska min höst program va klart så det är dags att börja leta musik nu, kan erkänna att jag redan har några favoriter som ska få va med!!

Jag är BRUTAAAAALT sugen på att köpa nya tränings-/löp skor.. Jag vill jag vill jag vill... Men jag letar och letar men hittar inga som känns WOOOW! De ska vara snygga och sköna på mina fötter på samma gång, de ska vara fjäderlätta och anpassade för mitt inåt (pronation) tramp. Kom med tips om ni hittar några som ni tror jag skulle gilla.. STARKA färger, gärna ROSA är uppskattat ;) dessutom måste de finnas ute i butik så att jag kan gå och prova dem..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0