IBLAND VILL HUVUDET MER ÄN KROPPEN!

Ännu en fantastisk dag har passerat och som ni märker hinner jag bara blogga när jag kommer hem från jobb och träning.. Det blir ett skönt avslut på dagen att hoppa upp i soffan med en kopp "kvälls ro" (bild nedan) och datorn i knät.. *myser..

Mina arbetsdagar är inte så mycket att nämna oftast då den ena oftast är den andra lik.. Barnen kommer, vi busar, leker, dansar, skrattar, ÄTER (mer än vad jag som vuxen behöver) ;) och sen är dagen slut.. hehe
Jag antar att det är lika dant för dom flesta, även om ingen dag är den andra lik egentligen så flyter dom ihop och man minns knappt vad man gjort den ena dagen eller den andra!

Som träningsmål denna vecka hade jag satt att springa 5 km varje dag utöver styrketräningen och igår sprang jag ju just 5 km, idag satte jag dock milen på 55 minuter och det kändes toppen efteråt! :D Att jag satt just 5 km var pga mina benhinnor som under ca ett år nu krånglat något väldigt. Vissa dagar gör det ont bara jag går och andra dagar känner jag ingenting. Min bästa vän dagar då det värker är "Voltaren gel" som lindrar och faktiskt till och med tar bort den eventuella inflamationen...Så tack vare Voltarenet kunde jag idag springa längre än tänkt.. I JUST LOVIN IT!! :) 5 km är annars en ganska lindrig och behaglig sträcka att springa men som ändå hinner ge lite flås och få svetten att börja rinna, perfekt uppvärming enligt mig!

Efter löpningen han jag med 3 bröst övningar innan det var dags för 30 minuter Sats Core, en klass som fokuserar på muskulaturen kring bålen. DET BLEV ETT LYCKAT TRÄNINGSPASS IDAG ME!! Yeeeeeeey..

Jag måste medge att jag ligger på topp i träningsväg just nu och jag har 100 fokus på det meeeeeeeeeen........ jag ¨år inte till det med maten... Jag stoppar i mig alldeles för mycket skräp och det är inte alls bra! Jag är sugen på allt som e dåligt, dvs. godis, glass, kakor, fet mat osv.. WHYYY!?? Skulle behöva ta mig ett godis stopp en tid men jag kan inte hitta motivationen.. *usha.. vi får se om jag kan sätta 1 september som en liten milstolpe mot sundare matvanor ;) Jag vet vad jag bör äta men jag lever inte som jag lär som sagt! ;)

Nu ska jag drycka klart mitt te, smörja mina vader med voltaren, sen blir det bädda nya lakan och bums i säng!! :)


Efter en kopp av detta kan även jag sova som annars inte kan
 dricka varken kaffe eller te efter klockan 18.00.


Att ta massa tabletter är varken bra för mage, lever eller andra organ därför
är Voltaren Gel det bästa sättet att lindra ömmande muskler, senor och leder.
Och med det säger jag GOD NATT! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0